Vážení,
děkujeme za Váš dotaz. Předmětem Vašeho dotazu je upřesnění čl. IV odst. 4 Smlouvy o dodávce obědu pro žáky a zaměstnance ZŠ Kaplického v Liberci (dále jen „Smlouva“). Konkrétně jde o zodpovězení toho, zda úhrada bude poskytována pouze za skutečně vydaná jídla, a nikoliv za jídla objednaná a následně nevyzvednutá?
Čl. IV odst. 4 Smlouvy zní:
„Objednatel je povinen zaplatit Dodavateli sjednanou cenu za skutečně objednané a dodané množství stravy, a to na základě daňového (účetního) dokladu (dále jen „faktura“), vystaveného za plnění uskutečněné v příslušném kalendářním měsíci.“
Čl. IV odst. 4 uvedené Smlouvy zadavatel v kontextu celé zadávací dokumentace, zejména přílohy č. 6 nazvané jako „Technická specifikace plnění“, vykládá tak, že objednatel (zadavatel) je povinen zaplatit dodavateli sjednanou cenu nikoli za skutečně vydaná jídla, ale za jídla objednaná v souladu se Smlouvou a Technickou specifikací plnění, i když tato jídla nebudou vyzvednuta jednotlivými strávníky. Technická specifikace plnění přesným způsobem stanoví, jak bude Objednatel stravu objednávat. Dle této Technické specifikace plnění, která je jednak přílohou č. 6 zadávací dokumentace, ale zároveň přílohou č. 1 Smlouvy, bude objednatel zasílat dodavateli sumář předpokladu odebraných obědů a počty jednotlivých druhů obědů pro žáky a zaměstnance vždy nejpozději do 12.00 hod. předcházejícího dne elektronickou poštou na kontaktní adresu uvedenou ve smlouvě nebo sdělenou dodavatelem s tím, že případnou změnu v počtu odebraných obědů je objednatel oprávněn nahlásit nejpozději do 8:00 hodin daného dne telefonicky či elektronickou poštou.
S ohledem na obsah odpovědi zadavatele již tedy není nutné odpovídat na dotaz, kdo bude oprávněn určovat, že bylo vydáno méně jídel, protože počet vydaných jídel není pro povinnost objednatele zaplatit dodavateli cenu stravy podstatný.
Zadavatel neshledává toto vysvětlení zadávací dokumentace jako důvod k prodloužení lhůty pro podání nabídek.
Základní škola, Liberec, Kaplického 384, příspěvková organizace
|